Wednesday, September 05, 2012

Apakah Sengaja Dilakukan???

Salam semua...
Bila masuk ke Bilik Tayangan pagi nie seperti biasa untuk kelas pukul 8.00 pagi ternampak cebisan-cebisan kertas bertaburan di lantai dari meja guru.  Rasanya bila meninggalkan bilik nie semalam tiada kertas-kertas tersebut.
Terus tengok kertas apa dan didapati rupa-rupanya nombor-nombor kerusi yang dilekat di setiap kerusi telah ditanggalkan oleh tangan-tangan yang tidak bertanggungjawab...:@:@ Semua nombor-nombor tue diletak di setiap kerusi bila sekolah cuba untuk mendapatkan pengiktirafan 5S bulan Mac yang lalu :mad:
Bertabur-tabur nombor tag untuk setiap kerusi tue.  Bila diperiksa, 6 kerusi yang telah dengan sengajanya ditanggalkan tag nombornya. Hrmmm...  memang rasa nak marah sangat :mad::@:@
Gambar atas nie tag untuk setiap kerusi yang dibuat, itu pun dah beberapa kali dibetulkan dan dilekatkan semula bila ditanggalkan oleh pelajar yang menggunakan bilik tayangan.  Sebab tue setiap kali pelajar menggunakan bilik nie, peringatan sentiasa diberi supaya jangan mengusik apa-apa tag atau tanda yang telah diletak.
Antara cebisan kertas yang dikutip, rasa sangat kecewa dengan tangan-tangan yang tidak bertanggungjawab tersebut.  Tak faham dengan manusia yang dengan sengaja suka untuk melakukan kemusnahan dan tidak menghargai usaha yang dilakukan untuk memastikan sesuatu tempat itu kemas dan teratur.  Itu belum lagi dikira yang sengaja membuang sampah merata-rata...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ada Ke Yang Membaca??