Sunday, June 03, 2012

Sepetang Di Petaling Street

Salam semua...
Sampai je di Pudu Sentral terus ke Petaling Street.  Nie satu lagi tempat yang dah lama tak dikunjungi.  Bila lalu di sini nampak Kota Raya dan belakangnya Jalan Silang.  Dulu masa kerja di KL sekejap, Jalan Silang nie la tempat tunggu bas untuk pertukaran bas dan balik rumah.  Berebut-rebut la nak naik bas.
Bila dapat gaji singgah Mc Donald untuk makan, masa tue rasa best sangat bila dapat makan Mc D.  Masa tue Mydin sekarang adalah Metrojaya atau lebih dikenali dengan nama Sinar Kota, jadi bila Metro Sale selalu la singgah dan window shopping.
Tapi masa ke sini hari tue tempat nie ramai betul orang luar, dari Indon tak yah cakap la sana sini dia orang saja... sampai tertanya-tanya eh... nie kat mana??? 
Masa ke Petaling Street nie dengan adik yang memang tunggu di Puduraya jadi ok la ada orang tolong angkat beg, kalau sorang rasanya tak de la nak jalan-jalan ke Petaling Street nie. Masih lagi sama, tak banyak berubah pun, macam pegi Ladies Market kat HK pulak bila lalu kat tempat jual beg-beg dan baju. Tak berkesempatan pun untuk tengok-tengok barang yang dijual.
Masa sampai di sini masih lagi awal, jadi pengunjung belum lagi ramai.  Jadi boleh jalan dengan relax dan cepat. Sebab ke sini pun bukan nak beli apa pun tapi cari benda di bawah nie.
Nie la tujuan utama ke sini, nak beli buah berangan.  Gambar nie buah berangan yang sedang digoreng. Memang sedap la bila makan panas-panas.  Jadi beli setengah kilo berharga RM10.00.  Ok la lepas jugak hajat nak makan buah berangan.
Atas nie buah berangan yang belum dimasak.
Bila dapat je apa yang dihajati, ok la tak payah tengok benda lain pun tak pe.  Jom beredar.  Hehehe... Nie buah laici yang dijual berdekatan dengan buah berangan tadi.  Rasanya dulu lagi banyak gerai buah-buahan dan buah pun ada macam-macam jenis.
Ok la tengok je la gambar-gambar, sebab sampai di tengah jalan nie je dan terus jalan kaki ke stesen LRT Plaza Rakyat untuk ke rumah adik di Bandar Tasik Permaisuri.
Tue dia stall jual air soya yang rasanya dah lama ada kat situ dan agak famous.
Bunga segar masih lagi dijual di tempat yang sama.
Mari beli jam.
Buah lagi..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ada Ke Yang Membaca??