Tuesday, June 19, 2012

Gerai Bubur Perak

Salam semua...
Sekejap je dah petang.  Bestnya kalau petang-petang begini dapat makan bubur.  Tak kira la bubur kacang ke, bubur gandum, bubur jagung atau pun bubur lambuk.   Mesti best kan.
Gambar nie masa singgah makan bubur di gerai Bubur Perak yang terletak di Titi Gantung dekat dengan trafik light dan berdepan dengan Pejabat Pertanian.  Macam-macam jenis bubur ada.  Yang manis dan juga yang pedas, pilih je nak makan yang mana.  Kalau nak campur-campur pun boleh.
Selalu bila bulan puasa ramai orang jual bubur atau pengat banyak jenis macam nie tapi di gerai Bubur Perak nie tiap2 petang ada jual bermacam-macam jenis bubur.  Bukan semua orang rajin untuk masak kan walaupun senang membuatnya.  Tambah pulak sekarang nak dapat keladi, ubi kayu bukan senang.
Gambar atas nie bubur caca kalau tak salah, dan yang bawah nie pulak semangkuk bubur keladi.  Memang best terasa lemak dan manis bubur nie.  Sedap bila makan di petang hari.
                                                                                                                                                   

1 comment:

Kesuma Angsana said...

ala nak pg cari bubur jugaklah ptg ni

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ada Ke Yang Membaca??