Wednesday, November 02, 2011

Dinner di William, Kelana Jaya Lagi...

Salam semua...
Stop la cerita-cerita pasal HK nanti lepas nie sambung balik (over tau... hahaha...).  Nak cerita pasal makan-makan la masa di KL cuti baru nie. Kan perkara wajib dan penting.  Kijai tanya nak makan kat mana, saya no problem mana-mana pun okay je janji makan hehehe... bila dia kata kat William nak tak?  Harus la nak.  Pagi tue ke Kota Warisan dulu untuk ambil barang-barang, dah lama rasa nya tak ke sana.  Balik dari Kota Warisan terus ke William untuk dinner dan masa nie Omar pun ada sekali.
Kat William nie tak de buku menu.  Jadi selalu tengok apa yang orang order dan nampak mana yang best minta la apa yang teringin.  Menu yang ada pun kat papan hitam nie je.
Ruang menyediakan makanan.  Masa nie kalau nampak pekerja yang berbaju merah sebelah kanan tue tengah buat pasta.  Pasta buat sendiri dan bukannya yang kering atau dibeli.
Untuk air order soda herbs dan ribena laici dua big mug.  Order satu lagi teh tarik tapi tak payah tunjuk la sama macam kedai lain jugak.
Kali nie order dua je hidangan, yang atas nasi goreng tendon yang datang bersama dengan sop di bawah.  Atas nasi goreng tue ada 3 daging yang dipanggang rasanya.
Sop yang dihidangkan sekali dalam satu mangkuk besar dan banyak isinya dengan daging, ekor, tendon dan meatball.  Orang kata sop nie sinful...  Memang naik la kolesterol jahat lepas makan nasi goreng tendon dengan sop nie.
Satu lagi order pizza.  Lupa dah nama apa tah, ada sikit-sikit macam mozarella ke monsterella. Tak sure la.  Atas tue daun roket dan basil.  Sedap la dan tak lokek dengan keju.
Last sekali untuk dessert order yang kat atas nie tapi lupa apa namanya,  Tapi memang sedap la dengan sos coklat dan kopi.  Lepas makan di sini, singgah kejap di rumah Noorazillah, tue cerita kemudian la.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ada Ke Yang Membaca??