Wednesday, July 11, 2012

De Javu - Shila Amzah (OST Aku, Kau & Dia)

Salam semua...
Lama dah tak letak entry lagu kan?  Ok kalau kat TV3 dalam slot Akasia tengah tunjuk cerita Dejavu di Kinabalu nie ada satu lagu tentang dejavu jugak.  Tapi sebelum tue apa maksud dejavu?  Ala rasanya ramai tau kan.  Ok nie maksud dejavu yang diambil dari satu website, klik sini untuk keterangan lebih lanjut tentang dejavu.

Deja vu, yang asal katanya diambil dari Bahasa Perancis, adalah suatu perasaan ketika seseorang mengalami sesuatu yang pernah terjadi sebelumnya. Sekelompok orang mengasosiasikannya dengan gangguan pada otak sedangkan lainnya menghubungkan Deja vu dengan kehidupan lain di masa lalu.  

Cari-cari lagi jumpa pulak maksud nie yang diambil dari Fb Tiz Zaqyah pelakon Dejavu di Kinabalu:

Dejavu (bahasa Perancis) bermaksud "pernah dilihat".
•  Perkara/situasi yang sedang kita lalui / rasa  / lihat SEKARANG,
•  Macam sesuatu pengalaman / rasa yang kita PERNAH lalui / lihat SEBELUM ni.
•  "Aku macam pernah lalui benda ni..macam pernah mimpi je...DEJAVU lah !!" 

OK dah faham kita tengok dan dengar video di bawah lagu dejavu nyanyian Shila Amzah dari OST Aku, Kau dan Dia.  Layannn...
Lirik Lagu Shila Amzah – Déjà Vu ( OST Aku, Kau & Dia )

Aku bukan lemah tanpa cinta 
Hanya tidak mampu sendiri tanpanya
Biarkan aku menangis kerna derita

Dia hadir mengubatkan rindu 
Mengajarkan aku erti cinta
Namun semua tidak seindah ku sangka

( Chorus )
Dialah yang aku inginkan
Dia cinta yang kudambakan
Namun semua hanya tinggal mimpi
Terpisahnya cinta

Aku harus melupakannya
Aku harus memadam rasa
Namun hati tidak pernah mampu
Melepas kau pergi

( Ulang chorus )

Setelah sedar dari mimpi
Harus ku terus hidup tanpamu
Kini ku pasrah segalanya
Tentang cinta

Lagu : Sharon Paul 
Lirik : Imillya Irwani

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ada Ke Yang Membaca??