Thursday, April 28, 2011

Coretan Ke-38 - Jamuan Perpisahan...

Salam semua...
Ok ramai kawan-kawan dah cerita tentang majlis perpisahan En  Mohd Sulaimi di blog-blog dan facebook, jadi hari nie saya tak payah la citer tentang majlis tersebut, gambar-gambar yang diambil dah letak pun dalam facebook.  Gambar biasa-biasa je sebab kamera pun cikai je tak macam kamera kawan-kawan yang mengguna DSLR yang canggih.  Malahan tadi ramai pelajar yang bawa sendiri kamera DSLR mereka, perghhh... nie yang jadi teringin...  Nampaknya dua hari berturut-turut ada jamuan di tempat yang sama, cerita nie pun sebab saya ditugaskan untuk menguruskan kedua-duanya.
 Ok menu hari nie lebih kurang semalam cuma ada sedikit perubahan dibuat bagi mencuba menu-menu yang baru.  Alhamdulillah ramai yang puji menu yang dipilih, gembira kerana rakan-rakan tidak menyesal membayar untuk hadir ke jamuan ini.  Ok gambar di atas adalah menu sama seperti semalam iaitu fried chicken with manggo.
 Nie pun sama seperti semalam iaitu fried prawn with butter.
 Hidangan di atas yang baru dicuba iaitu stir fried beef  with black pepper sauce.  Ada seorang kawan yang kata lepas nie bila ke restoran tersebut lagi akan order daging black pepper, maksudnya sedap la kan.
 Yang nie pulak adalah fried squid fritters maksudnya sotong goreng tepung la kan, tapi lain dari yang selalu makan kat restoran seafood. Sotong nie lebih sedap sebab tepungnya lebih berperisa dan sedap.
 Semalam makan tomyam putih jadi hari nie cuba pulak egg with sea weed soup.  Sebelum nie saya dah pernah mencuba sup di atas, sebab tue sup nie dipilih dan ramai yang tanya nama sup tersebut sebab katanya nak order sup nie lain kali.
 Nie pulak brinjal with sambal, terlambat ambil gambar jadi dah terusik terung nie..
 Last sekali fried fish with 3 taste atau siakap 3 rasa.
 Gembira bila rakan-rakan menikmati jamuan dan moga lain kali, bila kita buat jamuan bole la buat di Horizon Garden Restaurat, Seri Manjung sekali lagi.  Restoran nie ada cawangan lain di Kota Baru dan satu lagi di Kuantan.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ada Ke Yang Membaca??