Monday, April 04, 2011

Coretan Ke-13 - Makan-makan di Wadi Hadramawt

Salam semua...

Kali nie pun nak cerita tentang cuti sekolah yang lepas di mana sempat makan-makan di Restoran Wadi Hadramawt  yang terletak di  Jalan Ampang. Restoran nie rasanya adalah banglo lama yang telah dijadikan restoran.  Kelilingnya adalah kedai menjual kereta-kereta mewah, dan tempat parking pun agak terhad.  Kami, saya dan adik-adik la tu ke sana dalam pukul 4.00 pm jadi untuk parking kereta tidak ada masalah waktu tu.  Ke sini sebab saya yang teruja untuk mencuba makanan di restoran ini setelah menonton di dalam rancangan Majalah 3 tentang nasi mandy mereka yang di masak dalam tanah seperti yang pernah dilihat dalam channel 703 AFC.
Lentil Soup RM7.00
Ok kita tengok apa yang kami order hari tu.  Adik saya order Lentil Soup ni  yang tak sangka memang sedap.  Selain tu order jugak Babaganouj yang diperbuat daripada terung yang digril dan makan bersama-sama roti Arab yang di panggil Mullawah.  Memang boleh tahan sedap.
Babaganouj - RM8.00
Saya pulak order Lamb Mandy yang memang dah lama teringin makan setelah menonton Majalah 3 hehehe....  Memang sedap tapi adik kata sama je macam kat Restoran Saba yang kat Cyberjaya tu... Iye ke??  Macam lagi sedap je, lagi pun lupa dah rasa nasi yang makan kat Restoran Saba tu... kena pegi lagi rasa nie hehehe...
Lamb Mandy RM23.00
Ini Fried`Meat Kuba yang diperbuat daripada daging cincang, gandum yang dihancurkan dan rempah-rempah yang istimewa. Sedap dan garing tapi lembut ditengah.
Fried Meat Kuba - RM13.00
 Adik yang sorang lagi pulak order Lamb Kebab.

Lamb Kebab - RM 17.00 dan atas tu la Mullawah RM4.00


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ada Ke Yang Membaca??