Sunday, April 24, 2011

Coretan Ke-30 - Junior Masterchef Australia

Salam semua...
Masa tulis nie sedang berlangsung Grand Finale Junior Masterchef di channel 711.  Dah lama tunggu program nie dan hari nie baru ditayangkan di Malaysia.  Dah lama tengok dan tahu siapa pemenangnya di You Tube. .
 
Untuk Grand Finale nie pertarungan antara Isabella dan Jack.  Kagum macam mana kanak-kanak di antara umur 8 ke 12 mempunyai kehebatan untuk memasak hidangan yang mungkin orang dewasa pun ramai tidak dapat melakukannya

Nie dia Isabella dan Jack peserta akhir untuk Junior Masterchef Australia.  Untuk cabaran grand finale nie terdapat dua cabaran, yang pertama cabaran ciptaan untuk hidangan di restauran dengan Isabella sebagai pemenangnya. Isabella memilih makanan laut iaitu udang dan scallop, manakala Jack memilih burung puyuh.  Isabella memang cool bila memasak dan memang sentiasa memerhatikan dia kerana tahu dia merupakan pemenangnya.

Nie dia 12 peserta akhir Junior Masterchef Australia dan semuanya memang berbakat.  Pelbagai jenis hidangan dapat mereka sediakan.  Dalam pertandingan nie, terserlah kejujuran kanak-kanak yang bertandingan sesama sendiri tanpa ada rasa marah, dengki seperti di rancangan Masterchef untuk orang dewasa.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ada Ke Yang Membaca??