Tuesday, March 27, 2012

Small Gathering Dengan Rakan-rakan

Salam semua...
Ahad baru nie 25 Mac balik Taiping sekejap.  Selain untuk menjenguk rumah, tujuan utama adalah untuk ke kenduri kahwin adik Sahidan, rakan sekolah dahulu.  Dengarnya ramai juga rakan-rakan yang akan hadir, tue yang bertambah semangat untuk ke majlis kenduri nie.  Kira macam dah jadi small gathering antara rakan-rakan Osen (All Saints) dulu.
Bila sampai tengok ramai jugak rakan-rakan yang tinggal dan bekerja di sekitar Taiping telah sampai dan   jumpa jugak Makcik Nab, yang dulu pernah menjadi rakan Emak dan Abah.  Lama dah tak jumpa, nie baru berjumpa kembali.  Baju Melayu coklat tue la Sahidan merangkap tuan rumah majlis.  Masa nie dah dekat pukul 3.00 petang tak sedar masa berlalu asyik sangat sembang.
Selain dari sahabat-sahabat satu batch, batch setahun junior pun turut serta.  Boleh dikatakan dua batch nie agak rapat jadi bila ada je reunion atau gathering di kalangan rakan-rakan Osen mesti disertai antara dua batch nie.
Gembira bila dapat berjumpa rakan-rakan yang kini semakin sihat dan sembuh, tidak seperti kali pertama berjumpa dua tahun dahulu.  Mahizan memang kuat semangat dan nampak semakin sihat, berkat kesabaran dan penjagaan isterinya. Alhamdulillah.
Sebelum bersurai ambil gambar juga dengan pengantin.  Reunion seterusnya akan diadakan di hari raya ketiga Aidil Fitri nie, insyaallah.  Seronok sesekali berjumpa dengan rakan-rakan lama tambahan setiap perjumpaan ada saja rakan yang lama tidak berjumpa hadir.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ada Ke Yang Membaca??