Wednesday, September 14, 2011

154 - Apa Lagi Yang Baru

Salam semua...
Dalam entry sebelum nie ada sebut kamera yang banyak berjasa rosak sebab lens kamera tue tak boleh nak tutup atau masuk balik ke kedudukkan asalnya.  Bila bawa ke kedai, tokey kedai tue kata nak baik kena hantar Ipoh dan mungkin kena dalam RM 300.00.  Jenuh dok fikir nak baikkan ke?  Berbaloi ke? Ke beli baru je???  Nie nak ke KL esok untuk majlis perkahwinan Ucin dan nak la tangkap gambar barang satu dua keping.
Jadi dari minggu lepas lagi dok ushar kamera dan kebetulan kat satu kedai tue kata sekarang kamera Canon sedang ada diskaun.  Jadi macam mana nie?  Duit bonus ari tue baru guna separuh je, boleh la nak sambar satu kamera digital biasa je bukan DSLR yang besar dan canggih tue (yang tue memang dah lama berminat tapi belum lagi kot nak membelinya, kalau travel dan jalan-jalan mana boleh bubuh dalam handbag kan...).
Kebetulan pulak masalah handphone selesai bila tukar sim kad jadi tak perlu keluar budget yang banyak untuk masalah tersebut.  Jadi boleh la kot untuk beli kamera menggantikan kamera yang rosak tue. Hehehehe.... memang la... Jadi beli kamera digital di atas dan nampak lebih mudah penggunaannya berbanding kamera sebelum nie.
Kesimpulannya hari nie betul-betul menggembirakan... :-)

2 comments:

Mazlina my said...

canon mmg tgh sale skag kak yam... Carzyyyy sale!!!!
Dah sambar ke 1????
:))

siti_m said...

dah le... yg dlm gambar tue

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ada Ke Yang Membaca??