Monday, May 07, 2012

Saya Guru Penyayang

Salam semua...
Hari Khamis minggu lepas dilancarkan program Guru Penyayang peringkat sekolah dan setiap guru diberi button badge di bawah untuk disematkan di baju atau tudung masing-masing (sekolah-sekolah lain dah pun melancarkan program nie bulan Mac lagi).  Pengarah Kolej mengingatkan supaya setiap guru sentiasa memakainya di sebelah kanan dan name tag di sebelah kiri.
Nampak tak " Saya Guru Penyayang"?  Ada yang tanya penyayang ke?  Hehehe.... sebenarnya Guru Penyayang nie tak perlu tunggu pakai badge baru nak jadi penyayang, betul tak?  Macam hari nie terlupa nak pakai dan ada pulak pelajar yang tanya, cikgu tak pakai pun badge, tak penyayang ke hari nie?  Lawak la pulak budak-budak nie... badge tue sebagai tanda sokongan je.  Sifat penyayang seorang guru tue dah lama ada dalam diri seorang guru walaupun tanpa badge. Kan kawan-kawan guruku?? 

2 comments:

fini zaini said...

takde badge pn cikgu mmg guru penyayang pn..ehehhehe..

siti_m said...

fini...
dalam diri semua orang ada sifat penyayangnya kan... :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ada Ke Yang Membaca??