Thursday, June 09, 2011

Coretan Ke-89 - Lunch Treat di China Treasures

Salam semua...
Semalam hari lahir Kak Nor dan sebelum dia balik ke Penang kami adik-beradik yang kebetulan ada di KL setuju berjumpa untuk lunch di China Treasures yang terletak di Sime Darby Convention Centre, Bukit Kiara untuk buffet dim sum.  Teruja rasanya untuk ke sana sebab belum pernah lagi makan dim sum di restoran makanan China.  Idea nie datang dari adik yang sebelum nie pun memang dah cadang untuk makan-makan di sana, bila idea nie dikemukakan dan kebetulan 8 Jun hari lahir Kak Nor kami 6 beradik setuju untuk makan di sini.

Kami sampai di sini pukul 12.30pm dan sebab dah booking awal jadi kami di tempatkan di private room yang bole menempatkan 10 orang.
Walaupun buffet tapi dim sumnya perlu diorder dan bukan macam buffet biasa yang kita bole ambik makanan bila-bila saja, jadi kita tak perlu bangun untuk ambil makanan.  Sebab dim sum hanya akan dimasak bila ada order jadi kita akan dapat dim sum yang fresh.  Entah berapa kali kami order sampai la last call pada pukul 2.00 pm.
Bawah nie antara makanan yang dihidangkan.  Sampai je dengan sekejap habis.   Seronok pulak makan berebut-rebut macam nie. Teringat masa dulu-dulu selalu berebut untuk ambik makanan dan berlumba-lumba untuk makan.  Those were the days...
Nie rasanya carrot cake yang digoreng dan rasanya macam kuey teow je dan sedap.  Kalau tak salah yang nie kami order 3 pinggan.
Nie dim sum yang digoreng dan yang macam dibalut dengan bihun tue kami order sampai 6 pinggan.  Dengar macam banyak kan... tapi sebenarnya portionnya kecik je, satu pinggan cuma ada 3 dim sum.
Nie satu lagi dim sum yang digoreng rasanya dibuat dari keladi.  Masa mula-mula tue memang teruja untuk ambik gambar tapi bila dah berebut-rebut untuk makan terus lupa nak ambik gambar hehehe... Bila dah habis makan baru teringat...
Terima kasih pada Kak Nor yang last sekali belanja untuk makan buffet dim sum nie.  Jadi selamat hari lahir moga dipanjangkan umur dan  dimurahkan rezeki.  Lain kali boleh belanja lagi.
 Suka. suka, suka.... rasa macam nak cuba lagi lain kali.  Memang sedap dan fresh dim sumnya.

2 comments:

Mazlina my said...

issshhh...
idak ler pernah kami merasa makanan ni...
:(

siti_m said...

kami pun first time...
ajak haim makan sini

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ada Ke Yang Membaca??