Monday, January 07, 2013

Hari Pertama Kerja Di Tahun 2013

Salam semua...
Bangun hari nie rasa seronok pulak nak pegi kerja.  Iye la dah cuti dekat 5 minggu (kurang 2 minggu dari sekolah, tapi apa pun tetap bersyukur...) jadi rasa tak sabar untuk berjumpa semula dengan rakan-rakan setugas dan para pelajar.  Harap-harap bukan la hanya di awal tahun sahaja biar la berpanjangan semasa masih lagi menjalankan tugas, in shaa ALLAH.. aamiin...  Hahaha... ayat tak boleh belah betul. Tapi memang rasa happy dan seronok untuk memulakan tugas tahun nie.  Mungkin ada motivasi di awal tahun ini, jadi keseronokan itu pun datangkan.
Hari nie bermula la sesi pengajian bagi tahun 2013 dan dimulakan dengan perhimpunan khas untuk para pelajar dan jugak pensyarah. Pelajar yang ada cuma pelajar tahun 2 semester 3, jadi pelajar belum ramai lagi.  Nanti bila pelajar tahun 1 mendaftar pada 21 Januari 2013 baru la dewan akan penuh bila perhimpunan diadakan.  Tengah membayangkan bagaimana kalau 2 tahun lagi bila pelajar sampai tahun 4 pun ada sekali macam mana agaknya keadaan dewan bila diadakan perhimpunan mesti penuh sesak. Entah-entah kena buat kat padang.  Hmmm... just wait and see la...

Jadi untuk hari nie letak kata-kata motivasi di atas nie untuk peringatan kepada diri sendiri terutamanya.  Dalam apa saja perkara kita kena yakin dengan ketentuan ALLAH dan yakin ia terbaik untuk diri kita.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ada Ke Yang Membaca??