Saturday, January 19, 2013

Dari Kejauhan Yang Hampir

Salam semua...
Hari nie Sabtu, jadi antara aktiviti yang dirancang hari nie adalah mengemas bilik buku atau library yang dah lama tak dikemas apa tah lagi sapu dan mop lantainya., habuk tak tau la nak cakap berapa inci tebalnya.   Sambil-sambil tue asing-asingkan juga buku dan kertas-kertas yang rasanya tak diperlukan lagi untuk di kitar semula atau senang cakap dibuang.  Sambil tue tengok-tengok jugak buku dan kertas yang hendak dibuang tue dan terjumpa la sajak-sajak lama yang disimpan dari masa belajar di ITM lagi.  Bukan saya la yang karang tapi seorang senior iaitu OC saya masa Minggu Orientasi, lupa dah nama dia. Tapi suka sangat sajak nie tue yang sampai sekarang simpan.  Sajak nie tentang secret admirer yang selalunya dekat dengan kita tapi tak pernah bersembang dan bercakap pun sebab kita je yang suka kan dia, dia tak tau pun.. Hahaha... biasa la masa zaman belajar dulu mesti ada SA nie.... Z, S masa ITM, S, J, F masa UUM hahaha....

Dari Kejauhan Yang Hampir
dari kejauhan
aku hanya mampu melihat
tanpa sepatah kata
kerana kita terlalu jauh
walaupun sebenarnya hampir

dari kejauhan
aku ingin berbicara denganmu
tapi kita terlalu jauh
walaupun sebenarnya hampir
hanya terpisah oleh detik rindu

dan dari kejauhan ini juga
kulaungkan ucapan
yang bergelombang di hati
bisu pada kata
tapi kita terlalu jauh
walaupun sebenarnya hampir

juga dari kejauhan ini
aku sentiasa mengenangimu
dan aku juga tahu
segala kisah dan cerita
walaupun kita terlalu jauh
tapi sebenarnya kita juga terlalu hampir
sekadar tak terdaya menghapuskan rindu

ketahuilah
bicara ini lahir
dari kejauhan yang hampir

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ada Ke Yang Membaca??